Review article
https://doi.org/10.17818/NM/2015/4.9
Diversifikacija u funkciji marketinške koncepcije razvoja svjetskog kruzinga
Antun Asić
; Lučka uprava Dubrovnik
Tihomir Luković
; Sveučilište u Dubrovniku
Joanna Kizielewicz
; Gdynia Pomorsko Sveučilište Poljska
Abstract
Veliki svjetski kruzing jedna je od kapitalno najjačih industrija nautičkog turizma. Njegov se razvoj već nekoliko desetaka godina odvija kontinuirano uzlazno, što malo industrija bilježi u tom razdoblju. Posebno je zanimljivo analizirati razvoj kruzinga u vremenu svjetske globalne krize koja se zasigurno mora odraziti na
svjetski kruzing koji je izrazito globalan. Kako su se ktuzing kompanije i grupacije poduprle krizi i kako održavaju razvojni kontinuitet, osnovna je svrha ovog istraživanja. Dobra organizacija unutar kompanija kruzinga, formiranje grupacija/korporacija, prepoznatljivost marki, jaka marketinška orijentacija menadžmenta,
spretno korištenje strategije diversifikacije, stalna istraživanja tržišta potražnje, područja su kojima se ovo istraživanje bavi. Analiza potreba potencijalnih putnika na kruzeru osigurava ovoj grani turizma konkurentsku prednost na globalnom tržištu turističke potražnje. Zbog toga kruzing postaje uzor i drugim industrijama
u aktualnom dobu globalne svjetske gospodarske krize u kojoj menadžment treba tražiti i naći mogućnost i način svoju razvojnu priliku, te osigurati gospodarski rast.
Keywords
veliki svjetski kruzing; marketinška orijentacija; strategija diversifikacije tržišne niše; istraživanja i razvoj
Hrčak ID:
149906
URI
Publication date:
23.12.2015.
Visits: 1.569 *