Skip to the main content

Original scientific paper

Drugi ekspresionizam Vilka Gecana

Zvonko Maković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 33.421 Kb

page 145-156

downloads: 394

cite


Abstract

U tijeku druge polovice dvadesetih i početkom tridesetih godina moguće je u europskom slikarstvu prepoznati jedan hibridan oblik ekspresionizma. U njemu se više prepoznaju elementi izraza Van Gogha, nego tragovi autentičnih ekpresionista grupe "Die Brucke". Međutim, žestina Van Gogha u novom se vremenu razvedrava i estetizira, u čemu se osjećajii dodiri francuske umjetnosti fovista (Matisse, Vlaminck). U hrvatskom slikarstvu između 1925. i 1935. mnogi umjetnici prihvaćaju taj novi oblik pojačane ekpresije i usvajaju ga s različitih polazišta. Slučaj slikara Vilka Gecana osobito je zanimjliv, jer je punu afirmaciju stekao oko 1920. upravo u ekspresionističkom ozračju, unatoč vidljivim tehničkim nedostacima. Boravak u Americi nakon 1924. Gecan koristi za sustavno usavršavanje što mu omogućava sigurno vladanje svim izražajnim sredstvima, a s te pozicije umjetnik se priklanja i "drugom ekspresionizmu".

Keywords

Hrčak ID:

150161

URI

https://hrcak.srce.hr/150161

Publication date:

15.12.1996.

Article data in other languages: english

Visits: 1.006 *