Informatologia, Vol. 48 No. 3-4, 2015.
Preliminary communication
POTROŠAČI U SLOVENIJI I OGLAŠAVANJE LIJEKOVA BEZ RECEPTA
Malči Grivec
; School of Business and Management Novo mesto, Slovenia
Abstract
Suvremeno informacijsko društvo omogućava potrošaču da u bilo koje vrijeme zatražiti bilo kakve informacije, pri tome može biti kvaliteta informacija upitna. Također, internet i televizija zamagljuju granice oglašavanja. Dakle, potrošač može biti suočen s oglasima za proizvode i usluge bilo koje zemlje, bez obzira na nacionalna ograničenja. Navedene činjenice su posebno problematične kad je područje lijekova u pitanju. Farmaceutske tvrtke godišnje na oglašavanje lijekova posvete više i više resursa. Slovenija u tome nije iznimka. U Sloveniji je oglašavanje lijekova regulirano. Taj trenutak su u Sloveniji krajnjim potrošačima oglašeni samo lijekovi bez recepta, a o lijekovima na recept može se obavijestiti samo stručnu javnost, odnosno osobe koje su ovlaštene propisivati ili dostaviti lijekove. Takav aranžman je u većini svijeta, jedine iznimke su Sjedinjene Države Amerike i Novi Zeland, gdje je dopušteno i oglašavanje lijekova na recept. U ovom radu ukratko predstavljamo koncept marketinške komunikacije, a najveći naglasak stavljen je na oglašavanje. U nastavku donosimo pravila o oglašavanju lijekova u svijetu i u Sloveniji i analiziramo izdatak za oglašavanje lijekova. U posljednjem dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja u Sloveniji kroz koje smo ispitali u kojoj mjeri potrošači vjeruju informacijama u oglasima za lijekove. Također smo proučavali stavove potrošača i liječnika na oglašavanje u cjelini te njihov odnos prema oglašavanju lijekova bez recepta. Pri tome, bili smo posebno zainteresirani da li se stav prema ovoj vrsti oglašavanja među potrošačima i liječnika razlikuju.
Keywords
marketinška komunikacija; oglašavanje; oglašavanje medicinskih proizvoda; Slovenija
Hrčak ID:
151673
URI
Publication date:
31.12.2015.
Visits: 2.082 *