Skip to the main content

Conference paper

Novi mediji – strategija revitalizacije ili relativizacije grafičke umjetnosti

Miloš Đorđević ; Faculty of Education in Jagoina, Univesrity of Kragujevac, Serbia


Full text: croatian pdf 321 Kb

page 924-931

downloads: 382

cite


Abstract

Upliv novih medija (najprije onih utemeljenih na digitalnim postupcima proizvodnje i distribucije slike) u umjetničko stvaralaštvo imao je osjetan efekt, posebno na grafičku umjetnost. Novi mediji u grafičkoj umjetnosti donose autohtone proizvodne i distribucijske procese, bez presedana u povijesti. Demokratičnost umnoživosti tradicionalnog grafičkog medija, jednom ograničena kapacitetom manualnog tiska, danas visokotehnološkim (digitalnim) sredstvima dostiže nivo apsolutne demokratičnosti i „elektronske utopije“. Ako je otisak kao multioriginal krajnji produkt grafike, onda je grafika danas, zahvaljujući novim medijima, više nego živa u vrijeme „jedinstvenih kopija“ – hiper multiplikacija i simulacija. Ovaj rad ima za cilj razmotriti nerazriješenu problemsku etapu intriga i konflikata o statusu i ulozi novih medija u grafičkoj umjetnosti.

Keywords

novi mediji; remedijacija; grafika; komunikacija; kopija/original

Hrčak ID:

151822

URI

https://hrcak.srce.hr/151822

Publication date:

1.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.353 *