Skip to the main content

Other

Medijsko zavođenje u suvremenom društvu spektakla i manipulacije

Nenad Vertovšek orcid id orcid.org/0000-0001-8543-6580 ; Department of Tourism and Communication Studies, University of Zadar, Croatia
Anja Tomović ; Department of Tourism and Communication Studies, University of Zadar, Croatia (student)


Full text: croatian pdf 408 Kb

page 952-969

downloads: 7.462

cite


Abstract

Cilj ovog rada je iznijeti očite primjere svakodnevne medijske manipulacije i zavođenja javnosti od strane medija, te ukazati na izuzetan značaj osvješćivanja svakog pojedinca, kao i javnosti uopće, te istaknuti važnost medijskog obrazovanja i stjecanja medijskih kompetencija kako bi se ojačala etička načela u medijskim profesijama, ali i svakodnevnom životu. U prvom djelu rada pojmovno su određeni mediji, vrste medija, funkcije i drugi aspekti njihova funkcioniranja, te je objašnjen i međuodnos samih medija i društva u cijelosti. Drugi dio se bavi ideologijom zavođenja kroz razne povijesne primjere, ironiju i stvarne povode poslovanja i djelovanja različitih medijskih korporacija, također je predstavljen i put od zavođenja prema potpunoj manipulaciji. U sljedećem dijelu zavođenje se objašnjava kao propaganda, odnosno sustav propagande koji nam najbolje objašnjava Noam Chomsky. Na kraju ovoga rada navodimo današnje društvo kao društvo spektakla, te iznosimo težinu nemoralnog medijskog praćenja kriznih događaja.

Keywords

medijske manipulacije; ideologija zavođenja; medijska pismenost; spektakli; virtualna stvarnost

Hrčak ID:

151830

URI

https://hrcak.srce.hr/151830

Publication date:

1.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 9.967 *