Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.7305/automatika.2015.07.714

Neizrazita strategija optimizacije potrošnje energije za paralelno hibridno električno vozilo korištenjem kaotičnog nedominirajućeg genetskog algoritma sortiranja

Junyi Liang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Jianlong Zhang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Hu Zhang ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China
Chengliang Yin ; National Engineering Laboratory for Automotive Electronic Control Technology, Shanghai Jiao Tong University, Shanghai, China


Full text: english pdf 1.550 Kb

page 149-163

downloads: 923

cite


Abstract

Ovaj rad prikazuje paralelno hibridno električno vozilo (HEV) opremljeno hibridnim spremnikom energije. Kako bi se omogućila funkcionalnost pogonskog sklopa ovakvog HEV-a korištena je strategija raspolaganja energijom zasnovana na neizrazitoj logici. Također, prikazan je više kriterijski genetski algoritam kaosa za optimiranje parametara neizrazite funkcije povezanih s ekonomskim pokazateljem te pokazateljima emisije HC-a, CO-a i NOx-a. Osnovni cilj algoritma je omogućiti izlazak iz lokalnih optimuma i uspostavljanjem kompromisa omogućiti dosezanje boljih rješenja. Kaotični inicijalizacijski operator, kaotično križanje i operator mutacije, kaotični operator poremećaja i kaotični operator lokalnog pretraživanje uključeni su u nedominirajući genetski algoritam sortiranja II (NSGA-II) u svrhu formulacije novog problema nazvanog kaotični NSGA-II (C-NSGA-II). Simulacijski rezultati i usporedbe prikazuju kako kaotični operator može povećati uspješnost traženja optimalnog rješenja. Zaključno, C-NSGA-II je primjeren za rješavanje problema raspolaganja energijom u HEV-u.

Keywords

operator kaosa; neizrazita logika; hibridna električna vozila; više kriterijska optimizacija; NSGA-II

Hrčak ID:

152850

URI

https://hrcak.srce.hr/152850

Publication date:

20.10.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.767 *