Skip to the main content

Review article

Glazbena darovitost i obrazovni sustav

Davor Brđanović ; Music School, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 276 Kb

page 661-678

downloads: 1.755

cite


Abstract

Glazbena se darovitost manifestira na različite načine. Znanstvena istraživanja i svakodnevna praksa ukazuju na roditeljsko naslijeđe, životno okruženje i naporan rad kao faktore koji najvjerojatnije imaju najveći utjecaj na nastanak i razvoj darovitosti. Za razvoj i ostvarenje glazbene darovitosti važno je da do njezinog otkrivanja, a zatim i do učenja glazbe, dođe u što ranijoj dobi. Rano prepoznavanje glazbeno darovite djece i njihovo uključivanje u programe primjerene njihovim natprosječnim sposobnostima, kao i sustavno podizanje glazbene naobrazbe stanovništva, najvažniji su zadaci glazbenih škola. Prepoznatoj izrazito glazbeno darovitoj djeci treba omogućiti školovanje u posebnoj glazbenoj školi za darovite učenike. Primjeri škola za glazbeno darovitu djecu u Ćupriji (Srbija), Londonu (Engleska) i Moskvi (Rusija) u ovom članku, pokazuju model prema kojem bi se takva škola mogla ostvariti i u Hrvatskoj.

Keywords

glazbena škola; glazbeni talent; kvalitetno obrazovanje; obrazovanje nadarenih učenika

Hrčak ID:

153135

URI

https://hrcak.srce.hr/153135

Publication date:

29.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 4.144 *