Review article
Glazbena darovitost i obrazovni sustav
Davor Brđanović
; Music School, Varaždin, Croatia
Abstract
Glazbena se darovitost manifestira na različite načine. Znanstvena istraživanja i svakodnevna praksa ukazuju na roditeljsko naslijeđe, životno okruženje i naporan rad kao faktore koji najvjerojatnije imaju najveći utjecaj na nastanak i razvoj darovitosti. Za razvoj i ostvarenje glazbene darovitosti važno je da do njezinog otkrivanja, a zatim i do učenja glazbe, dođe u što ranijoj dobi. Rano prepoznavanje glazbeno darovite djece i njihovo uključivanje u programe primjerene njihovim natprosječnim sposobnostima, kao i sustavno podizanje glazbene naobrazbe stanovništva, najvažniji su zadaci glazbenih škola. Prepoznatoj izrazito glazbeno darovitoj djeci treba omogućiti školovanje u posebnoj glazbenoj školi za darovite učenike. Primjeri škola za glazbeno darovitu djecu u Ćupriji (Srbija), Londonu (Engleska) i Moskvi (Rusija) u ovom članku, pokazuju model prema kojem bi se takva škola mogla ostvariti i u Hrvatskoj.
Keywords
glazbena škola; glazbeni talent; kvalitetno obrazovanje; obrazovanje nadarenih učenika
Hrčak ID:
153135
URI
Publication date:
29.12.2015.
Visits: 4.144 *