Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214

Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima

Bojan Morić Milovanović orcid id orcid.org/0000-0001-7676-6983 ; DIU Libertas International University, Trg J. F. Kennedya 6b, 10000 Zagreb, Croatia
Dinko Primorac ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia
Goran Kozina ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia


Full text: croatian pdf 828 Kb

page 247-255

downloads: 610

cite

Full text: english pdf 828 Kb

page 247-255

downloads: 762

cite


Abstract

Strateško umrežavanje predstavlja proces pomoću kojeg poduzeća ostvaruju povećanu specijalizaciju, efikasnije alociraju transformacijske resurse te optimiziraju međusobnu potporu putem razmjene informacija, intenzivne suradnje i poboljšanja reputacije. Svrha ovog članka je ispitati utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća, u kontekstu jedne od desetak drugih malih, otvorenih, tranzicijskih europskih ekonomija. U istraživanju su korišteni financijski i nefinancijski pokazatelji uspješnosti kako bi se preciznije ustanovio višedimenzijski odnos između strateškog umrežavanja, poduzetničke orijentacije i poslovne uspješnosti. Okolina je mjerena pomoću koncepata turbulentnosti, suparništva i dinamičnosti pri čemu je testiran izravan utjecaj okoline na strateško umrežavanje i poduzetničku orijentaciju. Rezultati istraživanja ukazuju da definirani strukturni model posjeduje zadovoljavajuću razinu prikladnosti empirijskim podacima, te ujedno strukturni koeficijenti potvrđuju postavljene istraživačke hipoteze. Također, rezultati istraživanja doprinose jasnijem razumijevanju uloge strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća koja posluju u tranzicijskoj ekonomiji.

Keywords

mala i srednja poduzeća; poduzetnička orijentacija; strateško umrežavanje; uspješnost poslovanja

Hrčak ID:

153178

URI

https://hrcak.srce.hr/153178

Publication date:

19.2.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.030 *