Oeconomica Jadertina, Vol. 5 No. 2, 2015.
Preliminary communication
Logistika intelektualnog vlasništva
Petar Čovo
; Pomorski odjel, Sveučilište u Zadru
Marko Maruna
Abstract
U poslovnom svijetu u kojem vlada velika konkurencija tvrtke nastoje pronaći rješenja kako bi prebrodile poteškoće na koje nailaze. Jedan od načina na koji im to uspijeva je razvojem logistike i inovacija. Tvrtke često pronalaze rješenja, to jest inovacije kojima žele preteći konkurenciju te ostvariti značajne prihode prije nego konkurencija za to uspije saznati. Brojne se inovacije tijekom vremena patentiraju i postaju nešto po čemu tvrtka može biti prepoznatljiva. Logistika za zadatak ima povezati poslovne procese od ideje do gotovog proizvoda i plasiranja na tržište. U Republici Hrvatskoj stanje patenata ne bilježi veliki rast, već je naprotiv u opadanju. Za postupak zaštite i ostvarivanja prava u Republici Hrvatskoj zadužen je Državni zavod za intelektualno vlasništvo koji skrbi o navedenom te prezentira rezultate prijava u godišnjim izvješćima.
Keywords
logistika; intelektualno vlasništvo; inovacija; znanje
Hrčak ID:
153357
URI
Publication date:
31.12.2015.
Visits: 2.477 *