Oeconomica Jadertina, Vol. 5 No. 2, 2015.
Review article
Upravljanje globalnim brendom s osvrtom na efekt zemlje porijekla
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Ivan Jadreško
Jurica Bosna
orcid.org/0000-0002-7633-4862
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Abstract
Geografsko širenje je neizbježna sudbina brendova. O tome ovisi rast brenda i njegova sposobnost inovacije i održavanja konkurentske prednosti u pogledu ekonomije razmjera i produktivnosti. Zbog toga brend menadžeri više ne dovode u pitanje načelo međunarodnog širenja, ali su zaokupljeni načinima na koji ga postići. Efekt koji se već dugo vremena istražuje u odnosu s brendovima je efekt zemlje porijekla pri čemu ovaj rad za svrhu ima istražiti utjecaj efekta zemlje porijekla na suvremeni brend menadžment. Cilj rada je ukazati na prolazan trend efekta zemlje porijekla u razvijenim zemljama i razvoj tog efekta u zemljama u razvoju, kao i na sve veću važnost globalnog brendiranja te pri tom pojasniti novonastali trend svjetskih korporacija koje stvaraju imidž neovisno o državama u kojima se njihovi proizvodi proizvode. Danas sve više tvrtki na neki način pokušava prikriti izvornu zemlju proizvodnje proizvoda. Može se reći da danas brend sa svojim imidžom kupcu predstavlja važniju i poznatiju informaciju od zemlje porijekla i njezina imidža. Samim time efekt zemlje porijekla gubi na važnosti.
Keywords
brend menadžment; zemlja proizvodnje; zemlja porijekla; globalni marketing
Hrčak ID:
153358
URI
Publication date:
31.12.2015.
Visits: 3.651 *