Acta turistica, Vol. 27 No. 2, 2015.
Preliminary communication
VAŽNOST DIZAJNA U ARHITEKTURI ZA POZICIONIRANJE HOTELA NA TURISTIČKOM TRŽIŠTU
Magdalena Mustapić
; Faculty of Economics & Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Antonio Vlahov
orcid.org/0000-0002-8400-6308
; Faculty of Economics & Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Dizajn u arhitekturi oduvijek ima značajnu ulogu u sustavu turizma, a osobito u djelatnosti hotelijerstva gdje postaje jedan od ključnih čimbenika u pozicioniranju hotela te u znatnoj mjeri utječe na njegove poslovne performanse. Suvremeni gosti traže više od lokacije i osnovnih usluga koje hotel pruža, a do izražaja posebno dolazi njegov prepoznatljiv stil, personalizirani pristup, specifičnost oblikovanja i cjelokupna atmosfera prostora na što arhitektura i dizajn imaju izravan utjecaj. U radu se posebno ističe važnost suodnosa arhitekture i okoliša te se analiziraju relevantni trendovi na turističkom tržištu, osobito olfaktorni marketing kao jedan od istaknutih trendova u marketinškom pozicioniranju. Sveprisutni eko trendovi ogledaju se u arhitekturi koja uvažava načela održivog razvoja. Kako bi se istražila percepcija važnosti arhitekture i dizajna za pozicioniranje hotela na turističkom tržištu, njihov doprinos prepoznatljivosti destinacije u kojoj se hotel nalazi, ali i nedostaci primjene suvremenih trendova u hotelskoj arhitekturi i dizajnu, provedeno je istraživanje na uzorku najznačajnijih arhitekata s iskustvom u hotelskim projektima te direktorima istih hotela.
Keywords
hotelijerstvo; dizajn u arhitekturi; suvremeni trendovi; Hrvatska
Hrčak ID:
154683
URI
Publication date:
1.12.2015.
Visits: 4.952 *