Skip to the main content

Original scientific paper

Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme

Marko Badrić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Goran Sporiš orcid id orcid.org/0000-0002-8372-7728 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tomislav Krističević ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 156 Kb

page 92-98

downloads: 2.026

cite


Abstract

Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrðivanje razlika
u motoričkim sposobnostima izmeðu učenika koji su
podijeljeni prema razini tjelesne aktivnosti u slobodnom
vremenu. U istraživanju je sudjelovalo 434 dječaka od 5-8
razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika obuhvaćao je
učenike koji teritorijalno pripadaju gradovima Sisku i
Petrinji. U istraživanju je izmjereno 15 mjera motoričkih
sposobnosti, 2 mjere morfoloških karakteristika te je
pomoću anketnog upitnika procijenjeno vrijeme
provedeno u kineziološkim aktivnostima u slobodnom
vremenu. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici koji
se bave dodatnim tjelesnim vježbanjem u slobodno
vrijeme imaju bolje rezultate u motorièčkim sposobnostima.
Diskriminativnom analizom utvrðeno je da
se značajna razlika odnosi na uèenike šestog, sedmog i
osmog razreda osnovne škole, dok kod učenika petog
razreda nisu pronaðene značajne razlike. Takoðer,
utvrðeno je da tjelesno neaktivni uèenici u slobodno
vrijeme imaju povećanu tjelesnu masu, a samim time i
više vrijednosti indeksa tjelesne mase (ITM). Učenici koji
u slobodno vrijeme ne provode kineziološke aktivnosti u
trajanju od najmanje 60 minuta dnevno imaju slabije
razvijene motoričke sposobnosti, a nesudjelovanje u
tjelesnoj aktivnosti doprinosi većim vrijednostima
indeksa tjelesne mase (ITM) nego kod učenika koji su
tjelesno aktivni u slobodno vrijeme.

Keywords

motoričke sposobnosti; učenici; škola; indeks tjelesne mase; slobodno vrijeme

Hrčak ID:

156344

URI

https://hrcak.srce.hr/156344

Publication date:

31.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 4.212 *