Original scientific paper
SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA
Sanja Nikčević
; Odsjek za kazališnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku
Full text: croatian pdf 253 Kb
page 149-173
downloads: 1.570
cite
APA 6th Edition
Nikčević, S. (2016). SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 149-173. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/158040
MLA 8th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, no. 1, 2016, pp. 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040. Accessed 19 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta 42, no. 1 (2016): 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040
Harvard
Nikčević, S. (2016). 'SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), pp. 149-173. Available at: https://hrcak.srce.hr/158040 (Accessed 19 November 2024)
Vancouver
Nikčević S. SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [cited 2024 November 19];42(1):149-173. Available from: https://hrcak.srce.hr/158040
IEEE
S. Nikčević, "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, no. 1, pp. 149-173, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/158040. [Accessed: 19 November 2024]
Full text: english pdf 253 Kb
page 149-173
downloads: 399
cite
APA 6th Edition
Nikčević, S. (2016). SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 149-173. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/158040
MLA 8th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, no. 1, 2016, pp. 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040. Accessed 19 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Nikčević, Sanja. "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA." Dani Hvarskoga kazališta 42, no. 1 (2016): 149-173. https://hrcak.srce.hr/158040
Harvard
Nikčević, S. (2016). 'SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), pp. 149-173. Available at: https://hrcak.srce.hr/158040 (Accessed 19 November 2024)
Vancouver
Nikčević S. SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [cited 2024 November 19];42(1):149-173. Available from: https://hrcak.srce.hr/158040
IEEE
S. Nikčević, "SUVREMENO KAZALIŠTE I PUBLIKA ILI OD PREZIRA PUBLIKE DO OPRAVDANJA NJEZINOG BIJEGA", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, no. 1, pp. 149-173, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/158040. [Accessed: 19 November 2024]
Abstract
Uloga publike u kazalištu ide od jednakopravnog sudionika predstave u epohama gdje je kazalište bilo ritualno (antika, srednji vijek) do takozvanih oponašateljskih epoha (renesanse i klasicizma) gdje je za osnovno praćenje publika morala imati posebno znanje. Dvadeseto je stoljeće taj jaz između kazališta glavne struje i publike dovelo do ekstrema. Budući da je u kazalištu glavne struje zavladalo redateljsko/postdramsko kazalište, koje je uglavnom nekomunikativno ili nasilno i šokirajuće, publika je počela protestirati. Kazališta glavne struje i teorijska misao promptno su reagirali i kao protureakciju publiku proglasili nekompetentnom za prosuđivanje kvalitete djela, nazivajući je »zaostalom, neobrazovanom i neinformiranom«. Publika je zbog toga počela napuštati kazalište tako da je osamdesetih godina prošlog stoljeća nastao pravi egzodus europske kazališne publike koji je ozbiljno zabrinuo financijere, ali ne i kazalište. Da bi izbjegli prigovore o odlasku publike, redatelji su velika gledališta glavnih kazališta smanjivali, tražili nove (manje) prostore, mali broj izvedbi opravdavali koprodukcijama, a ponekad i lažirali podatke.
Keywords
dvadeseto stoljeće; publika; europsko kazalište; redateljsko/postdramsko kazalište; kazalište glavne struje
Hrčak ID:
158040
URI
https://hrcak.srce.hr/158040
Publication date:
9.5.2016.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.258
*