Skip to the main content

Original scientific paper

TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike

Ivana Žužul ; Institute for the History of Croatian Literature, Theatre and Music of the Croatian Academy of Sciences and Arts


Full text: croatian pdf 191 Kb

page 366-380

downloads: 324

cite

Full text: english pdf 191 Kb

page 366-380

downloads: 573

cite


Abstract

Tekst se bavi kulturološkim učincima medijskih reprezentacija književne publike i međuoodnosa književnog teksta i publike. Poznato je u suvremenoj kulturnoj teoriji da se o književnoj publici ne može misliti tek kao o adresiranoj skupini konstruiranoj medijskim industrijama. Već nas Gramscijev model hegemonijske moći u medijima uči da moć nije isključivo nametnuta „odozgo”, nego podrazumijeva i dobrovoljno pristajanje „odozdo”. U konačnici svrha je rada upozoriti na šire posljedice pristajanja na jednostrano čitanje književne publike ili čitanje koje se obično nameće u masovnim medijima.

Keywords

književna publika; čitatelj; čitanje; reprezentacija; mediji

Hrčak ID:

158220

URI

https://hrcak.srce.hr/158220

Publication date:

9.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.866 *