Skip to the main content

Review article

Tjelesna uvjetovanost filma

Ivana Keser Battista orcid id orcid.org/0000-0003-1236-834X ; University of Zagreb, Academy of Fine Arts, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 347 Kb

page 533-542

downloads: 1.316

cite


Abstract

Rad se bavi slojevitim odnosom između filma i različitih modusa reprezentacije tjelesnosti, odnosno njegovim krajnostima: od alegorijske reprezentacije do naglašene odsutnosti aspekata tjelesnosti. Posljednjih tridesetak godina film svoje uporište nalazi u specifičnim kulturnim kontekstima, bavi se (bio)političkim, tehnološkim tijelom, pitanjem zazornosti, marginalnosti, drugosti, pitanjem identiteta. Naglasak na tjelesnosti u znaku je refleksivnog filma, javlja se 1980-ih godina kroz različite koncepcije: kao film zazornosti (A. Varda, M. Lee), film margine, film predgrađa, kao filmsko pismo (cinécriture), da bi se u recentnije vrijeme tematizacijom tjelesnosti manifestirao kroz filmove nove francuske korporealnosti (u redatelja J.-P. i L. Dardennea, B. Dumonta, C. Denis). Prepoznaje se također u filmovima prekomjernosti (G. Noé) i estetike oduzimanja (D. Jarman, M. Slabošpicki), kao i filmovima koji se bave normativnošću (A. Kiarostami, H. Farocki). Spomenuti redatelji vode izravni ili neizravni dijalog sa suvremenicima koji tematiziraju tijelo (Jean-Luc Nancy, Gilles Deleuze, Julia Kristeva, Michel Foucault, Giorgio Agamben, Hélène Cixous, Frantz Fanon, Jacques Derrida, Alain Badiou).

Keywords

tjelesnost; filozofija; filmozofija; biopolitika; film zazornosti; film marginalnosti; film predgrađa; filmsko pismo; korporealnost; estetika oduzimanja

Hrčak ID:

158787

URI

https://hrcak.srce.hr/158787

Publication date:

2.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.543 *