Skip to the main content

Preliminary communication

INOVACIJE KAO ČIMBENIK KONKURENTNOSTI PRIVREDE S OSVRTOM NA BOSNU I HERCEGOVINU

Jugoslav Jovičić ; University of Travnik, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina
Stevan Petković ; University of Travnik, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 337 Kb

page 99-110

downloads: 532

cite

Full text: english pdf 337 Kb

page 109-109

downloads: 1.270

cite


Abstract

Danas se sve više povećava uloga znanja pri postizanju konkurentskih prednosti, a snažan su oslonac ovim težnjama inovacije i znanje. Inovativnim pristupom i podrškom malim i srednjim poduzećima u pogledu inovativnosti gotovo svaka zemlja može postići veći rast, razvoj, veće zapošljavanje i bolje ekonomske rezultate. Stoga je izuzetno važno da se razvija svijest o potrebi podrške inovacijama i njihovoj primjeni u privredi jer to doprinosi povećanju konkurentnosti. Bez unapređenja suradnje, znanosti i privrede nema ekonomskog razvoja i zbog toga su neophodna ulaganja u inovacije i povećanje konkurentnosti. Činjenica je da su najkonkurentnije privrede ujedno i najinovativnije i da su to države koje su najbliže društvu znanja. Stanje u Bosni i Hercegovini u pogledu inovacija i istraživanja, u odnosu na zemlje u regiji, nije na zavidnom nivou te imamo i premali broj istraživača i nedovoljno ulaganja u financiranje inovativnosti. O tome govori i činjenica da je, sudeći prema posljednjem Globalnom indeksu inovacija 2015., BiH najlošije rangirana zemlja u regiji zauzimajući tek 79. mjesto (od 141 promatrane države) te da u posljednjem Izvještaju o globalnoj konkurentnosti 2014./15. nije čak ni bila uvrštena u razmatranje.

Keywords

inovativnost; konkurentnost; Bosna i Hercegovina

Hrčak ID:

159142

URI

https://hrcak.srce.hr/159142

Publication date:

3.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.790 *