Original scientific paper
Znaju li studenti prve godine što je internet?
Lada Maleš
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Monika Mladenović
; Primary School Blatine - Škrape, Split, Croatia
Saša Mladenović
; The Faculty of Science, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Cilj rada je ispitati predznanje studenata prve godine o internetu. Predmet Informatika provodi se kao izvannastavna aktivnost u razrednoj nastavi i kao izborni predmet u višim razredima osnovne škole. U srednjoj školi predmet se provodi ovisno o vrsti srednjoškolskoga obrazovanja. Zbog raznolikosti u broju školskih sati koje su studenti odslušali u svom prethodnom obrazovanju, zanimalo nas je kako se to odražava na njihovo predznanje. Istraživanje obuhvaća pojmove vezane uz internet predviđene nastavnim planom i programom. Ispitivano je činjenično znanje, međutim treba uzeti u obzir kako u današnje doba korištenje internetom spada u učeničku/studentsku svakodnevnicu. Istraživanje je provedeno na ciljanom, neslučajnom uzorku studenata prve godine učiteljskoga studija Filozofskoga fakulteta u Splitu i na studentima informatičkih smjerova Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta u Splitu. Među rezultatima istraživanja, pretežno očekivanima, istaknuli bismo jedan neočekivani, a to je da nije utvrđena veza između broja godina pohađanja nastave Informatike i činjeničnog predznanja studenata. Na temelju provedenoga istraživanja nameće se zaključak da bi se nastava predmeta Informatike u osnovnoj i srednjoj školi trebala provoditi sustavno i ujednačeno. Jedini način da se to postigne jest da Informatika postane obvezni predmet. U 21. stoljeću informatičko opismenjavanje trebalo bi početi već u osnovnoj školi kako bi se što ranije stvarali digitalno kompetentni građani.
Keywords
Informatika; internet; izborni predmet
Hrčak ID:
160087
URI
Publication date:
11.5.2016.
Visits: 2.291 *