Skip to the main content

Preliminary communication

Primjena metode estetskog transfera u nastavi likovne kulture - Vincent van Gogh

Marija Brajčić orcid id orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Faculty of Humanities and Social Studies, Split, Croatia
Ana Jujnović


Full text: croatian pdf 297 Kb

page 201-217

downloads: 650

cite


Abstract

Metoda estetskog transfera primjenjuje se pri upoznavanju učenika s likovnim djelom. To je tip kvalitativne metode koja podrazumijeva opservaciju ili analitičko promatranje. Pri upotrebi ove metode, prezentacija umjetničkih djela treba biti takva da promatrača (učenika) dovede u interakciju s umjetničkim djelom, kako bi se doživljaji urezali u sjećanje, postali iskustvo, osjećaj i asocijacija. Osnovno pravilo vezano je za reprodukciju umjetničkih djela jest da moraju biti realistična i visoke kvalitete, tako da se u reprodukciji ne gubi puno originalnog sadržaja. U ovom istraživanju primijenjena je metoda estetskog transfera, te su zabilježene reakcije učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole na stvaralaštvo slikara Vincenta van Gogha. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 216 učenika, a u njemu su sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda osnovne škole, i to 105 učenika trećih razreda te 111 učenika četvrtih razreda. Među ispitanicima bilo je 117 dječaka i 99 djevojčica. Učenicima su bila prikazana četiri umjetnikova djela. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne reakcije djece na stvaralaštvo ovog umjetnika, ali i na razlike u reakcijama s obzirom na spol i dob učenika. Istraživanje je ukazalo i na potrebu za širenjem likovnih spoznaja učenika da bi njihov emocionalni, likovni i kreativni razvoj bio što uspješniji.

Keywords

metoda estetskog transfera; Vincent van Gogh; likovna kultura; stvaralaštvo

Hrčak ID:

160167

URI

https://hrcak.srce.hr/160167

Publication date:

11.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.209 *