Preliminary communication
Primjena metode estetskog transfera u nastavi likovne kulture - Vincent van Gogh
Marija Brajčić
orcid.org/0000-0002-2440-7724
; Faculty of Humanities and Social Studies, Split, Croatia
Ana Jujnović
Abstract
Metoda estetskog transfera primjenjuje se pri upoznavanju učenika s likovnim djelom. To je tip kvalitativne metode koja podrazumijeva opservaciju ili analitičko promatranje. Pri upotrebi ove metode, prezentacija umjetničkih djela treba biti takva da promatrača (učenika) dovede u interakciju s umjetničkim djelom, kako bi se doživljaji urezali u sjećanje, postali iskustvo, osjećaj i asocijacija. Osnovno pravilo vezano je za reprodukciju umjetničkih djela jest da moraju biti realistična i visoke kvalitete, tako da se u reprodukciji ne gubi puno originalnog sadržaja. U ovom istraživanju primijenjena je metoda estetskog transfera, te su zabilježene reakcije učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole na stvaralaštvo slikara Vincenta van Gogha. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 216 učenika, a u njemu su sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda osnovne škole, i to 105 učenika trećih razreda te 111 učenika četvrtih razreda. Među ispitanicima bilo je 117 dječaka i 99 djevojčica. Učenicima su bila prikazana četiri umjetnikova djela. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne reakcije djece na stvaralaštvo ovog umjetnika, ali i na razlike u reakcijama s obzirom na spol i dob učenika. Istraživanje je ukazalo i na potrebu za širenjem likovnih spoznaja učenika da bi njihov emocionalni, likovni i kreativni razvoj bio što uspješniji.
Keywords
metoda estetskog transfera; Vincent van Gogh; likovna kultura; stvaralaštvo
Hrčak ID:
160167
URI
Publication date:
11.5.2016.
Visits: 2.209 *