Skip to the main content

Review article

Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom

Dunja Pivac orcid id orcid.org/0000-0002-1362-3640 ; Arts Academy of the University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 983 Kb

page 347-356

downloads: 1.842

cite


Abstract

U radu se naglašava neosporna potreba djece za komuniciranjem s okolinom. Jedan od oblika komunikacije potreban djeci je i likovna ekspresija kojom se ona spontano neverbalno izražavaju još od rane životne dobi. Tijekom obvezne osnovne škole, u nastavnom predmetu Likovna kultura, razvija se likovni govor djece kroz zadatke sadržane u nastavnim temama koje su određene nastavnim planom i programom. Zapitali smo se, kako učenike u dobi od jedanaest, dvanaest godina upoznavati s kulturnom baštinom koja je često i sastavni dio njihovog okruženja, a da im pritom omogućimo likovni dijalog? Kao polazište za ostvarenje spomenutog dijaloga tijekom nastave likovne kulture, učenici su koristili odabrane fotografije kulturne baštine. Fotografija kao slika stvarnosti imala je za učenike prednost pred realnošću predmeta ili objekta, jer su na sliku baštine sami mogli intervenirati, po želji: mijenjati, dopunjavati, interpretirati. Na taj su način, učenici prestali biti pasivni promatrači kulturne baštine. Dapače, postali su njeni aktivni su-stvaratelji. Tako ostvarena likovna komunikacija s baštinom potakla je dječje likovno stvaralaštvo i maštu suprotstavljajući ih uniformnom i šabloniziranom vizualnom komuniciranju kojem su današnja djeca izložena kao vodeći korisnici masovnih i novih medija.

Keywords

fotografija; kulturna baština; likovni dijalog

Hrčak ID:

160226

URI

https://hrcak.srce.hr/160226

Publication date:

11.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.917 *