Business Excellence, Vol. 10 No. 1, 2016.
Preliminary communication
POBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI PRODAVAČA U VELEPRODAJNIM TVRTKAMA PUTEM ALATA ZA AUTOMATIZACIJU PRODAJE
Albana Berisha Qehaja
orcid.org/0000-0002-5001-6073
; Ekonomski fakultet, Sveućilište u Prištini
Enver Kutllovci
; Ekonomski fakultet, Sveućilište u Prištini
Mihane Berisha Namani
; Ekonomski fakultet, Sveućilište u Prištini
Abstract
Glavna svrha ovog rada je doprinos raspravi o tome dolazi li do poboljšanja učinkovitosti prodavača kroz upotrebu alata za automatizaciju prodaje. Obavljeno je istraživanje na uzorku od tri lokalne tvrtke u Republici Kosovo, koje se bave distribucijom robe široke potrošnje (FMCG, fast-moving consumer goods). Ispitano je 58 zaposlenika lokalnih tvrtki „X“, „Y“ i „Z“. Ova je tema izabrana jer veleprodajne tvrtke koje se bave distribucijom robe široke potrošnje na Kosovu prolaze kroz tranziciju u pogledu upotrebe specijaliziranih informacijskih tehnologija poput dlanovnika (Personal Digital Assistant
– PDA). Neke su tvrtke započele sa svakodnevnom upotrebom ovih naprednih tehnoloških alata ranije, dok su ih drugi prihvatili kasnije. Međutim, neke tvrtke još nisu napredovale niti odstupile od tradicionalnog pristupa. U radu se iznosi tvrdnja kako veleprodajne tvrtke u distribuciji robe široke potrošnje koje su prihvatile alate za automatizaciju prodaje, imaju učinkovitije prodajno osoblje u usporedbi s tvrtkama u kojima se upotrebljava tradicionalni pristup bez dlanovnika i sustava za praćenje vozila (eng. vehicle surveillance
system). Rezultati empirijske studije u skladu su s trima hipotezama koje se iznose u radu.
Keywords
učinkovitost prodavača; alati za automatizaciju prodaje; učinak; veleprodajna tvrtka; Kosovo
Hrčak ID:
160385
URI
Publication date:
15.6.2016.
Visits: 2.742 *