Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1558

Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća

Andreja Bubić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Karmen Ivanišević ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split


Full text: english pdf 315 Kb

page 465-489

downloads: 271

cite

Full text: croatian pdf 315 Kb

page 465-489

downloads: 398

cite


Abstract

Iako se radi o relevantnoj problematici koja za svakog pojedinca ima dalekosežne posljedice, dosada se relativno malen broj istraživanja bavio ispitivanjem procesa odabira srednjih škola. Stoga je provedeno istraživanje kojem je cilj bio detaljnije opisati način na koji učenici donose odluke o srednjim školama te utvrditi doprinos prijašnjeg školskog postignuća i vlastitog doživljaja akademskih sposobnosti samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i očekivanjima od srednje škole. Također, istraživanjem se željela utvrditi važnost samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri u procesu odlučivanja o budućoj srednjoj školi. Dobiveni rezultati pokazuju povezanost učeničkog doživljaja vlastite školske učinkovitosti, odnosno percipirane akademske kontrole, ali ne i objektivnog školskog postignuća, s procjenom osobne samoučinkovitosti u području donošenja profesionalnih odluka. Pritom su percipirana akademska kontrola, kao i učenička znanja o svijetu rada, izdvojeni kao značajni prediktori njihove samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri, a samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri i percipirana akademska kontrola kao prediktori učeničkih očekivanja od srednje škole. Dobiveni rezultati upućuju na važnost razvoja učeničkih profesionalnih kompetencija koje su ključne za postavljanje pozitivnijih očekivanja i aktivniji pristup odabiru srednje škole

Keywords

očekivanja; odlučivanje; percipirana akademska kontrola; samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri; upravljanje karijerom

Hrčak ID:

160254

URI

https://hrcak.srce.hr/160254

Publication date:

19.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.557 *