Preliminary communication
Taktički i strateški ciljevi outsourcinga: Empirijsko istraživanje prakse velikih poduzeća
Mario Pavić
Abstract
Outsourcing se sve više koristi u raznim industrijama, a predmet su brojne aktivnosti. U radu se istražuju ciljevi koje poduzeća primjenom outsourcinga namjeravaju ostvariti. Ciljevi outsourcinga mogu biti taktičkog i strateškog karaktera. Taktički ciljevi usmjereni su na kratkoročno rješenje određenih potreba ili problema, dok su strateški usmjereni na dugoročne koristi. Cilj istraživanja je utvrditi usmjerenost velikih poduzeća s obzirom na ciljeve outsourcinga, kao i važnost pojedinačnih ciljeva. Primarno istraživanje provodi se na reprezentativnom uzorku velikih hrvatskih poduzeća iz prerađivačke industrije, trgovine, djelatnosti prijevoza, skladištenja i veza, te hotelske djelatnosti. U istraživanju pojedinačnih ciljeva koristi se deskriptivna statistika. U istraživanju ukupne važnosti taktičkih te strateških ciljeva koristi se t-test za zavisne uzorke. Rezultati pokazuju da su velika poduzeća u većoj mjeri usmjerena na strateške ciljeve. Pojedinačno gledano, najznačajniji cilj outsourcinga smanjenje je troškova, koji je taktičkog karaktera, dok je poboljšanje fokusiranja poduzeća najznačajniji strateški cilj primjene outsourcinga.
Keywords
outsourcing; taktički ciljevi; strateški ciljevi; velika poduzeća
Hrčak ID:
162009
URI
Publication date:
19.7.2016.
Visits: 2.788 *