Skip to the main content

Preliminary communication

Taktički i strateški ciljevi outsourcinga: Empirijsko istraživanje prakse velikih poduzeća

Mario Pavić


Full text: croatian pdf 304 Kb

page 51-64

downloads: 810

cite


Abstract

Outsourcing se sve više koristi u raznim industrijama, a predmet su brojne aktivnosti. U radu se istražuju ciljevi koje poduzeća primjenom outsourcinga namjeravaju ostvariti. Ciljevi outsourcinga mogu biti taktičkog i strateškog karaktera. Taktički ciljevi usmjereni su na kratkoročno rješenje određenih potreba ili problema, dok su strateški usmjereni na dugoročne koristi. Cilj istraživanja je utvrditi usmjerenost velikih poduzeća s obzirom na ciljeve outsourcinga, kao i važnost pojedinačnih ciljeva. Primarno istraživanje provodi se na reprezentativnom uzorku velikih hrvatskih poduzeća iz prerađivačke industrije, trgovine, djelatnosti prijevoza, skladištenja i veza, te hotelske djelatnosti. U istraživanju pojedinačnih ciljeva koristi se deskriptivna statistika. U istraživanju ukupne važnosti taktičkih te strateških ciljeva koristi se t-test za zavisne uzorke. Rezultati pokazuju da su velika poduzeća u većoj mjeri usmjerena na strateške ciljeve. Pojedinačno gledano, najznačajniji cilj outsourcinga smanjenje je troškova, koji je taktičkog karaktera, dok je poboljšanje fokusiranja poduzeća najznačajniji strateški cilj primjene outsourcinga.

Keywords

outsourcing; taktički ciljevi; strateški ciljevi; velika poduzeća

Hrčak ID:

162009

URI

https://hrcak.srce.hr/162009

Publication date:

19.7.2016.

Visits: 2.374 *