Skip to the main content

Review article

Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke

Zoran Krupka
Ana Butara


Full text: croatian pdf 430 Kb

page 87-102

downloads: 1.026

cite


Abstract

Jedna od najčešćih strategija predstavljanja novih proizvoda na tržište je proširenje marke. Da bi proširenje marke bilo uspješno mora postojati konzistentnost imidža i kategorije proizvoda roditeljske i proširene marke. Obzirom da u literaturi postoji jaz u proučavanju utjecaja proširenja marke na osobnost (kao jednu od osnovnih komponenti imidža) roditeljske marke, upravo on predstavlja svrhu i glavni doprinos ovog rada. Za potrebe istraživanja kreirane su tri varijante upitnika kojima je mjerena osobnost roditeljske marke koristeći Aakerin model osobnosti marke. Dok je bazična varijanta upitnika mjerila osobnost roditeljske marke bez predstavljenog hipotetskog proširenja, preostale dvije varijante su mjerile osobnost roditeljske marke nakon prezentiranog hipotetskog proširenja unutar iste i u novu kategoriju proizvoda. Rezultati su pokazali da proširenje marke unutar iste kategorije proizvoda ne utječe na promjenu dimenzija osobnosti roditeljske marke, dok proširenje u novu kategoriju utječe.

Keywords

osobnost marke; proširenje marke; Aakerin model osobnosti marke

Hrčak ID:

162011

URI

https://hrcak.srce.hr/162011

Publication date:

19.7.2016.

Visits: 1.914 *