Skip to the main content

Original scientific paper

ZADOVOLJSTVO POSLOM NASTAVNIKA NJEMAČKOGA JEZIKA U HRVATSKOJ

Jasminka Pernjek orcid id orcid.org/0000-0002-7716-3153 ; Secondary School ”Krapina”, Krapina, Croatia
Ivana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Primary school Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Croatia


Full text: croatian pdf 1.617 Kb

page 4-28

downloads: 786

cite


Abstract

Zadovoljstvo poslom važan je indikator osjećane kvalitete života i čimbenik koji ima povratni učinak na kvalitetu rada pojedinca. Prema provedenim istraživanjima zadovoljstvo nastavnika najvažniji je pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Studije temeljene na teoriji samoodređenja ukazuju na korelacije između (ne)zadovoljstva određenim aspektima zanimanja, samoregulirane motivacije nastavnika te motivacije i postignuća učenika. Ovo se istraživanje bavi čimbenicima zadovoljstva nastavnika njemačkoga jezika u Hrvatskoj. Cilj je ovog eksplanatornog istraživanja utvrditi koji čimbenici utječu na (ne)zadovoljstvo poslom nastavnika njemačkoga jezika, a time i na učinkovitosti učenja i poučavanja. Istraživanje je provođeno tijekom skupa Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkoga jezika u listopadu 2015., a ispitanici su bili nastavnici u osnovnim i srednjim školama. Kao mjerni instrument korišten je upitnik konstruiran za prethodna istraživanja zadovoljstva nastavnika u Švicarskoj. Rezultati su pokazali kako je mnogo više čimbenika zadovoljstva nego nezadovoljstva. Čimbenik koji se pokazao kao najznačajniji uzrok zadovoljstva nastavnika rad je s djecom.

Keywords

motivacija; nastavnici njemačkoga jezika; teorija samoodređenja; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

164852

URI

https://hrcak.srce.hr/164852

Publication date:

26.7.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.193 *