Skip to the main content

Review article

Interkulturalizam u gimnazijskoj nastavi glazbe u srednjoeuropskim državama

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Academy of Arts, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek


Full text: english pdf 324 Kb

page 135-147

downloads: 417

cite

Full text: croatian pdf 320 Kb

downloads: 592

cite


Abstract

Nastava glazbe je područje u kojemu se treba razvijati interkulturalna kompetencija učenika jer je glazba u svojoj biti multikulturalna umjetnost. Naime, brojni su narodi sudjelovali u povijesnom razvoju glazbe tako da se ona razvijala ispreplitanjem stvaralaštva različitih zajednica i različitih kultura. Na nastavi glazbe sluša se glazba vlastitog naroda, ali i glazba ostalih naroda. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu dok se slušanjem glazbe drugih naroda upoznaje njihova kultura što pridonosi razvoju interkulturalizma. U okviru ovoga rada analizirani su programi gimnazijske nastave glazbe u srednjoeuropskim državama. Cilj je bio utvrditi u kojoj je mjeri nastava glazbe zasnovana na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da su interkulturalni sadržaji u nedovoljnoj mjeri zastupljeni u nastavi glazbe, a u pojedinim slučajevima uopće ih nema. Dakle, razvijanje interkulturalne kompetencije učenika na nastavi glazbe uglavnom ostaje na deklarativnoj razini. Mišljenja smo da je napredak u kreiranju nastavnih sadržaja, s obzirom na interkulturalni odgoj u nastavi glazbe, moguć upoznavanjem izvaneuropskih glazbenih tradicija i kultura kao i glazbe manje poznatih europskih kultura.

Keywords

nastava glazbe; gimnazija; interkulturalizam; srednjoeuropske države

Hrčak ID:

169807

URI

https://hrcak.srce.hr/169807

Publication date:

12.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.286 *