Skip to the main content

Preliminary communication

PONUDA SPORTSKOG TURIZMA U HRVATSKOJ

Mato Bartoluci ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business, Croatia
Sanela Škorić ; University of Zagreb, Faculty of Kinesiology
Zrinka Starešinić ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics


Full text: english pdf 201 Kb

page 9-25

downloads: 1.912

cite


Abstract

Turizam i sport dvije su masovne društveno-ekonomske pojave modernog društva. Prema podacima UNWTO-a, u 2014. godini u svijetu je registrirano preko 1 milijarde međunarodnih turističkih dolazaka – brojka koja je još uvijek u porastu. U isto vrijeme,
prema nekim procjenama, sport obuhvaća preko 600 milijuna aktivnih sudionika. Znatan dio ovih sportskih aktivnosti provodi se u okviru turizma. Moguće je stoga reći kako su sport i turizam dvije međusobno povezane aktivnosti koje generiraju brojne funkcije i
znatne ekonomske učinke. Osnovni je cilj ovog rada analizirati razvoj sportskog turizma u Hrvatskoj. U tu su svrhu korišteni primarni i sekundarni izvori podataka. Provedeno je desk istraživanje (pretraživane su Internet stranice gradskih turističkih zajednica kako bi se analizirala sportska ponuda), te je razvijen upitnik namijenjen stručnjacima u području razvoja (sportskog) turizma. Osnovna je hipoteza rada kako bi se sportski turizam u Hrvatskoj trebao razvijati kao integralni turistički proizvod. Rezultati istraživanja provedenog anketnim upitnikom pokazali su kako je pet najčešće spominjanih sportskih aktivnosti biciklizam, šetnje, tenis, ribolov i jahanje. Međutim, analiza Internet stranica pokazala je nešto drugačiju situaciju. U ovom su slučaju najčešće spominjane sportske aktivnosti su biciklizam, ribolov, lov, planinarenje i tenis. Većina ispitanih destinacija, njih 84%, koristi sportsku ponudu prilikom promocije svoje destinacije, no čini to kao dopunu glavnoj atrakciji. Ukoliko navedenom dodamo činjenicu kako se motiv sporta nalazi na četvrtom mjestu i odabralo ga je 38% destinacija, čini se jasnim kako se sportska ponuda razvija isključivo kao integralni dio turističke ponude.

Keywords

turizam; sportska ponuda; integralni turistički proizvod

Hrčak ID:

170723

URI

https://hrcak.srce.hr/170723

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 4.648 *