Skip to the main content

Review article

PONAŠANJE MLADIH POTROŠAČA NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I NJIHOV UTJECAJ NA AKTIVNOSTI MALOPRODAJNIH LANACA

Katarzyna Bilińska-Reformat orcid id orcid.org/0000-0002-2484-9629 ; University of Economics in Katowice, Faculty of Management
Magdalena Stefańska orcid id orcid.org/0000-0002-2620-9617 ; oznań University of Economics, Faculty of Management


Full text: english pdf 170 Kb

page 123-134

downloads: 1.283

cite


Abstract

Cilj ovog rada je prikazati sklonosti mladih potrošača prema trgovačkim lancima i to u odnosu na marketing trgovačkih lanaca. U ovom radu opisuju se određena strateška ponašanja maloprodajnih lanaca u području stvaranja odnosa s mladim potrošačima. Pri tome se poseban naglasak stavlja na tehnološke i marketinške inovacije. Korištene metode uključuju kritičku analizu literature na ovu temu, izravnu studiju o mladim potrošačima maloprodajnih lanaca u Poljskoj koja se usredotočuje na njihove potrebe te studiju slučaja koja prikazuje marketinške aktivnosti maloprodajnih lanaca koje su usmjerene na mlade potrošače. Prepoznavanje potreba ciljnog segmenta trebalo bi dovesti do kreiranja trgovačke ponude koja zadovoljava krajnjeg kupca. Mladi potrošači koriste nove tehnologije u svakodnevnom životu te stoga maloprodajni lanci koriste IT rješenja za razvoj svoje ponude. Dosadašnja saznanja o procesu kupnje od strane ovog segmenta kupaca treba detaljnije istražiti zbog promjena u postupku definiranja izvora informacija i njihovog vrednovanja. Osim toga, mjesto kupovine se mijenja i to utječe na strategije maloprodajnih lanaca i na način stvaranja konkurentne prednosti. Možemo pretpostaviti da bi se tijekom nekoliko sljedećih
desetljeća moglo dogoditi da trgovine „od cigle i cementa“ postanu samo skladišta za preuzimanje proizvoda, garderobe, ili mjesta povrata proizvoda odnosno reklamacija. Dogodit će se odvajanje financijskog toka i toka proizvoda, jer će se plaćanje odvijati samo u virtualnom svijetu. Rad doprinosi teoriji strategija inovacija maloprodaje te marketinga odnosa. Također doprinosi praksi koja pokazuje kako bi globalni maloprodajni lanci trebali graditi odnos s mladim kupcima kroz online kanale prodaje.

Keywords

mladi potrošači; strategije svjetskih maloprodajnih lanaca

Hrčak ID:

170743

URI

https://hrcak.srce.hr/170743

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.312 *