Business Excellence, Vol. 10 No. 2, 2016.
Review article
ANALIZA MEĐUNARODNE TRGOVINE IZMEĐU TURSKE I HRVATSKE
Ahmet Gökgöz
; Yalova University, Faculty of Economics and Administrative Sciences
Ahmet Selçuk Dizkirici
; Sakarya University, Faculty of Management
Büşra Gezikol
; Sakarya University, Faculty of Management
Abstract
Liberalizacija globalnog poretka i promicanje trgovine potiču države na preuzimanje
aktivne uloge u međunarodnoj trgovini. Zahvaljujući međunarodnoj trgovini države stječu
velike koristi s ekonomskog aspekta putem prodaje svojih roba i usluga drugima s ciljem
povećanja opsega trgovinske razmjene.
S tog aspekta, svrha ovog rada je analiza strukture međunarodne trgovine između
Turske i Hrvatske, njezinog razvoja i sastavnica. U skladu s time promatrani su ekonomski
pokazatelji, sporazumi sklopljeni između dviju država kao i proizvodi u međusobnoj prodaji.
S ciljem istraživanja stanja u ovima dvjema državama u smislu njihovih gospodarskih i
trgovinskih veza u političkom i zemljopisnom okruženju, promatrane su i vrijednosti prihoda
po stanovniku i ukupnog opsega inozemne trgovinske razmjene, uz opseg međusobne
trgovinske razmjene Turske i Hrvatske u razdoblju od 2012. do 2014.
Rezultati provedene analize pokazali su da ukupan opseg inozemne trgovinske razmjene
Turske kao i opseg tursko-hrvatske trgovinske razmjene imaju statistički značajan
utjecaj na prihod po glavi stanovnika u Turskoj.
Keywords
međunarodna trgovina; opseg trgovinske razmjene Turske i Hrvatske; ekonomski pokazatelji; trgovinski sporazumi
Hrčak ID:
170750
URI
Publication date:
15.12.2016.
Visits: 2.189 *