Skip to the main content

Review article

ANALIZA VRIJEDNOSNIH LANACA ZA PRODAJU VOĆA I POVRĆA

Ivana Plazibat ; University Department of Professional Studies, University of Split
Ferhat Ćejvanović ; Government of Brcko District of B&H, An Associate of Facul ty of Economics, University of Tuzla
Zorica Vasiljević ; Faculty of Agriculture, University of Belgrade


Full text: english pdf 322 Kb

page 169-188

downloads: 12.654

cite


Abstract

Poljoprivredni proizvodi se kupuju za osobne potrošnje ili kao sredstvo za daljnju proizvodnju. Voće i povrće su važan sektor poljoprivredne proizvodnje Bosne i Hercegovine, jer opskrbljuje stanovništvo dostatnom hranom a ruralna gospodarstava zaradom. U Bosni i Hercegovini je opskrbni lanac tržišta voća i povrća kratak što znači da se proizvodi prodaju u blizini mjesta proizvodnje ili na lokalnim tržištima. Duži lanci opskrbe na tržištu nisu u tolikoj mjeri zastupljeni zbog pasivnosti proizvođača i nepostojanja ugovorne suradnju sa trgovcima na veliko i malo. Osnovni cilj ovoga rada je identificiranje i analiza proizvodnje i prodaje voća i povrća u BiH, te prijedlog primjene suvremenih menadžerskih metoda u cilju poboljšanja njihova lanca opskrbe. Podaci za ovo istraživanje prikupljeni su pomoću anketnog upitnika upućenog poljoprivrednim proizvođačima (primarnih izvora informacija), kao i analizom sekundarnih izvora podataka (znanstvene i stručne literature, podaci službene statistike). Pri istraživanju koristile su se slijedeće metode: metoda anketiranja, metoda analize i sinteze, metoda deskripcije i metoda uspoređivanja. Kao izazov u upravljanju i uspostave učinkovitijeg tržišnog lanca, postavlja se pitanje kako uključiti male proizvođače u suvremene tržišne lance.

Keywords

proizvodnja voća i povrća; lanac vrijednosti; lanac opskrbe; distribucija voća i povrća

Hrčak ID:

170754

URI

https://hrcak.srce.hr/170754

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 13.478 *