Professional paper
TAJNI ŽIVOT ŽABA - ISTRAŽIVAČKO UČENJE IZVAN UČIONICE I U UČIONICI
Dubravka Čerba
orcid.org/0000-0003-2563-8695
; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Ivana Turković Čakalić
; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Matej Šag
; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Irella Bogut
; Faculty of Education, Department of Natural Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
U prirodoslovnim nastavnim predmetima, istraživačko učenje osigurava učenicima razvoj vještina i kompetencija koje im omogućavaju lakše razumijevanje prirodnih promjena i procesa koji ih okružuju. Prirodoznanstveni pristup poučavanja prirodoslovlja potiče znatiželju i razvija istraživački duh kod učenika različitih uzrasta. Kroz nastavu predmeta Prirode i Biologije učenici se trebaju upoznati s anatomijom, ekologijom i razvojem pojedinih skupina kralježnjaka, a žabe mogu poslužiti kao modelni organizmi za proučavanje vodozemaca koji imaju specifičan životni ciklus (preobrazba) te posjeduju prilagodbe karakteristične za pojedine životne stadije i stanište u kojem žive. Istraživačkim učenjem se kod učenika razvija sposobnost razumijevanja složenih procesa preobrazbe, a koje se anatomske promjene događaju uočavaju i uče direktnim promatranjem u svojoj neposrednoj blizini. Također, učenici uče postavljati istraživačka pitanja povezana s opaženim pojavama i izmjerenim vrijednostima te prikazati rezultate i opažanja te donositi zaključke. Učenici razvijaju i sposobnost rasprave o dobivenim rezultatima i donesenim zaključcima. Istraživačko učenje može integrirati spoznaje različitih nastavnih predmeta i tako doprinijeti razvoju konceptualnog razmišljanja i razumijevanja kod učenika.
Keywords
prirodoznanstveni pristup; istraživačko učenje; akvarijski uzgoj; životni ciklus; preobrazba
Hrčak ID:
171172
URI
Publication date:
22.12.2016.
Visits: 5.889 *