Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31299/log.6.2.4

Jezične sposobnosti djece koja mucaju

Natalija Kutnjak ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, studentica
Lucija Mance ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, studentica
Ana Leko Krhen orcid id orcid.org/0000-0002-1798-6158 ; Sveučilišta u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju


Full text: croatian pdf 192 Kb

page 69-74

downloads: 2.248

cite


Abstract

Mucanje je multidimenzionalni poremećaj na čiji razvoj utječu brojni čimbenici – genetika, okolinski uvjeti, osobnost, emocionalni razvoj, govorno-motoričke sposobnosti, tako i različiti stupnjevi poteškoća u jezičnoj obradi. Ideja o povezanosti mucanja i jezika potiče mnoga istraživanja dugi niz godina – zbog preklapanja vremena najčešćeg započinjanja mucanja s razdobljem intenzivnog jezičnog razvoja, utjecaja jezičnih čimbenika (npr. položaj riječi u rečenici, složenost rečenice) na pojavu netečnosti te uočenog kašnjenja u usvajanju jezika kod neke djece koja mucaju. Rezultati istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti kod djece koja mucaju slabije, a u nekim nisu nađene razlike između djece koja mucaju i njihovih tečnih vršnjaka. Spoznaje o jezičnim osobitostima djece koja mucaju omogućuju bolji uvid u multidimenzionalnost mucanja i čimbenike koji ga uzrokuju, što je osobito značajno za znanstvene i terapijske svrhe. Cilj je ovog rada objasniti povezanost mucanja i jezika te dati pregled najvažnijih istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju prema određenim jezičnim sastavnicama (fonologija, morfosintaksa, semantika).

Keywords

mucanje; jezične sposobnosti; fonologija; morfosintaksa; rječnik

Hrčak ID:

172064

URI

https://hrcak.srce.hr/172064

Publication date:

31.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 4.580 *