Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2124

Zastupljenost suvremene umjetničke teorije i prakse u gimnazijskim kurikulima Likovne kulture

Maja Jockov ; Academy of Arts Novi Sad, University of Novi Sad


Full text: english pdf 620 Kb

page 223-237

downloads: 275

cite

Full text: croatian pdf 620 Kb

page 223-237

downloads: 889

cite


Abstract

U radu se razmatra osuvremenjivanje predmeta Likovna/Vizualna kultura i afirmiranje vizualnih umjetnosti u obrazovanju i odgoju u gimnazijama. Iznimno je važno da suvremene umjetničke teorije i prakse predmeta Likovne/Vizualne kulture budu zastupljene u gimnazijskim kurikulima, točnije u nastavnim planovima i programima općeg, društvenog i prirodnog smjera, kao i u gimnazijama filološke orijentacije kako bi se oblikovala drugačija percepcija vizualnih informacija suvremenih tehnologija. U kontekstu razvijanja, širenja i transponiranja teorije i prakse suvremenog stvaralaštva reflektira se i neophodnost formalne promjene naziva predmeta Likovna u Vizualnu kulturu. Danas je potrebno usklađivanje nastavnih cjelina u okviru globalnih planova i programa u cilju očuvanja i njegovanja tradicionalnih umjetničkih vrijednosti i prihvaćanja novih tendencija suvremenog vizualnog jezika. Ključ je učinkovitosti izvođenja nastave i obrade nastavnih cjelina i nastavnih jedinica u brižljivom koncipiranju operativnih planova za što je odgovoran profesor Likovne/Vizualne kulture. Od operativnih planova traži se jasan prikaz odnosa teorije umjetnosti, povijesti umjetnosti, suvremene umjetničke teorije i prakse kako bi se kod učenika oblikovao jasan uvid u područja Likovne/Vizualne kulture, a posebno u kontekstu stoljeća u kojem živimo.

Keywords

metodika likovne kulture; obrazovanje; operativni planovi; studenti; školska praksa

Hrčak ID:

171674

URI

https://hrcak.srce.hr/171674

Publication date:

30.8.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.256 *