Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2074

Umjetnički utemeljeno istraživanje konstruktivističke nastave

Tomislav Topolovčan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 351 Kb

page 1141-1172

downloads: 418

cite

Full text: croatian pdf 351 Kb

page 1141-1172

downloads: 521

cite


Abstract

U radu je kritički analizirano umjetnički utemeljeno istraživanje u odgoju i obrazovanju, odnosno u konstruktivističkom učenju i nastavi. Prikazana su metodološka obilježja i prednosti umjetnički utemeljenog istraživanja s obzirom na aksiološka, ontološka i epistemološka obilježja konstruktivističke, sudjelujuće i kritičke znanstvene paradigme te njihovih manifestacija u nastavi i učenju. U tom je pogledu umjetnički utemeljeno istraživanje pozicionirano u kvalitativna istraživanja s naglaskom na narativno istraživanje, fenomenologiju, utemeljenu teoriju, etnografiju i studiju slučaja koje uključuju niz kvalitativnih metoda prikupljanja podataka, ponajprije stvaralački proces, autoetnografsku introspekciju i ekspresiju, ali i intervjue, zapise i sudjelujuće promatranje. Analizom navedenih znanstvenih paradigmi, obilježja konstruktivističke nastave i umjetnički utemeljenog istraživanja ukazano je na njihovu kompatibilnost baziranu na (su)konstrukciji znanja kao stvaralaštva. Takvim ontološkim i epistemološkim obilježjima učenja odgovara umjetnički utemeljeno istraživanje jer se time istražuju introspektivni procesi konstruiranja vlastitog znanja kao stvaralačkog procesa i njegova rezultata. U radu su prikazane implikacije umjetnički utemeljenog istraživanja u praksi i teorijskom promišljanju istraživanja učenja i nastave.

Keywords

kvalitativne metode istraživanja; konstruktivizam; nastava; odgoj i obrazovanje; učenje; umjetnički utemeljeno istraživanje

Hrčak ID:

172310

URI

https://hrcak.srce.hr/172310

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.342 *