Professional paper
https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2016
Nastava pisanog izražavanja – kako početi tekst
Dušanka Popović
; Department for Montenegrin Language and South Slavic Literature, Faculty of Philology, University of Montenegro
Tatjana Novović
; Department for Preschool Education, Faculty of Philosophy, University of Montenegro
Abstract
U radu se iznose i analiziraju dijelovi istraživanja nastave pisanog izražavanja u osnovnoj školi koji se odnose na teškoće na koje učenici nailaze prilikom stvaranja teksta i preporučuju načini za njihovo prevladavanje. Kako su u najvećem postotku učenici istaknuli problem samog započinjanja rada i teme o kojoj pišu, te kako su ove dvije stavke u izravnoj vezi, analiziramo i predlažemo indvidualizirani pristup u izboru teme, odnosno njezina naslova. Pristup je provjeren tijekom realizacije Projekta Kako učenicima pomoći da uspješno stvaraju usmene i pisane, umjetničke i neumjetničke tekstove, u okviru kojeg su učenici pisali u nekoliko faza i u vremenu koje je svakom pojedincu potrebno da stvori sadržajno i jezično korektan tekst o naslovu koji je sam odabrao. Sam proces spomenut je ili opisan u metodikama i teorijama pismenosti naših i stranih autora, ali njegovu primjenu u praksi i konkretne rezultate autori nisu predstavili. Svi prijedlozi i zaključci koje navodimo, uz teorijsko utemeljenje, zasnivaju se na iskustvima iz prakse.
Keywords
individualizirani pristup; naslov teme; pisanje; pisani tekst; tema
Hrčak ID:
172317
URI
Publication date:
29.12.2016.
Visits: 2.271 *