Filozofska istraživanja, Vol. 36 No. 2, 2016.
Professional paper
https://doi.org/10.21464/fi36203
Tišinom ugođena zagonetnost glazbe
Krešimir Brlobuš
; Ilica 55, HR–10000 Zagreb
Abstract
U sabranim fragmentima autor spekulacijom pokušava sačuvati paradoksalno pravo muzike na njoj svojstvenu zagonetnost/tajnovitost, a usuprot svem znanstvenom, pojmovnom i muzikološkom redukcionizmu i krivotvorenju načina bitka muzike, uvjeren da je muzika nestala u muzikološkim spoznajama »o« muzici. Ključ tehne hermeneutike moguće je razumjeti kroz sljedeću frazu: u nečujnom bitku tišine događa se čujni bitak muzike, i obratno – u čujnom bitku muzike, događa se nečujni bitak tišine. Tišina je nečujni element muzike te svaka (ozbiljna) muzika ima »svoju« tišinu, kao što svaka (ozbiljna) tišina ima »svoju« muziku. Misliti na muziku, a tek potom o njoj, znači, zapravo, »razotkrivati« ono »skriveno/neskriveno« muzike kao muzike, s onu stranu ove ili one vrste, ovog ili onog stila, ove ili one izvedbe; drugim riječima znači stalno nagovarati na ono u muzici neizgovorivo. U tom je pogledu za autora istina muzike (u punom smislu te riječi), govoreći Schellingovim rječnikom, muzikološki nedohvatljiva jer je po svojoj naravi in actu – de potentia.
Keywords
zagonetnost; muzika; tišina; muzikologija; Glenn Gould; glas; interpretacija; tehne hermeneutike
Hrčak ID:
173352
URI
Publication date:
27.9.2016.
Visits: 3.307 *