Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.21464/fi36203

Tišinom ugođena zagonetnost glazbe

Krešimir Brlobuš ; Ilica 55, HR–10000 Zagreb


Full text: croatian pdf 469 Kb

page 221-236

downloads: 1.244

cite

Full text: english pdf 469 Kb

page 221-236

downloads: 463

cite


Abstract

U sabranim fragmentima autor spekulacijom pokušava sačuvati paradoksalno pravo muzike na njoj svojstvenu zagonetnost/tajnovitost, a usuprot svem znanstvenom, pojmovnom i muzikološkom redukcionizmu i krivotvorenju načina bitka muzike, uvjeren da je muzika nestala u muzikološkim spoznajama »o« muzici. Ključ tehne hermeneutike moguće je razumjeti kroz sljedeću frazu: u nečujnom bitku tišine događa se čujni bitak muzike, i obratno – u čujnom bitku muzike, događa se nečujni bitak tišine. Tišina je nečujni element muzike te svaka (ozbiljna) muzika ima »svoju« tišinu, kao što svaka (ozbiljna) tišina ima »svoju« muziku. Misliti na muziku, a tek potom o njoj, znači, zapravo, »raz­otkrivati« ono »skriveno/neskriveno« muzike kao muzike, s onu stranu ove ili one vrste, ovog ili onog stila, ove ili one izvedbe; drugim riječima znači stalno nagovarati na ono u muzici neizgovorivo. U tom je pogledu za autora istina muzike (u punom smislu te riječi), govoreći Schellingovim rječnikom, muzikološki nedohvatljiva jer je po svojoj naravi in actu – de potentia.

Keywords

zagonetnost; muzika; tišina; muzikologija; Glenn Gould; glas; interpretacija; tehne hermeneutike

Hrčak ID:

173352

URI

https://hrcak.srce.hr/173352

Publication date:

27.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.307 *