Skip to the main content

Review article

KONVERGENCIJA MEDIJA I TRANSFORMACIJA PUBLIKE

Denis Kalamar ; FERI, Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia


Full text: english pdf 558 Kb

page 190-202

downloads: 6.357

cite


Abstract

Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija predstavlja oblikovanje nove tehnološko-ekonomske paradigme koja donosi niz dubokih strukturnih rezova u svim dijelovima društvenog života. U radu se prikazuje promijenjena logika medijske akcije kao posljedica tehnološkog razvoja i popularizacije interneta. Refleksija nastale promjene je konvergencija koja je u najjednostavnijoj definiciji kategorizirana kao tehnološka i medijska. Zajednički ili konvergentni komunikacijski kanali koji su nastali na velikom medijskom monopolu konglomerata, utječu na percepciju recipijenta, potrošača koji su poznati pod pojmom publike. Potonji je pod utjecajem procesa transformacije i to mijenja svoj izvorni način rada. Koncentracija medija mijenja sliku medijskog prostora, jer se temelji na općem interesu publike i smanjenju troškova, što utječe na tradicionalne aspekte novinarstva i odnosi se na integraciju i reorganizaciju uredništva istog medija. Čak i u slovenskom medijskom prostoru smo naišli na tehnologije utemeljene na konvergenciji, koje su promijenile proizvodnju medijskog sadržaja i u skladu s tim reorganizacijiu medijskih organizacija, koja je istovremeno stvorila i još uvijek stvara novo korisničko iskustvo. Konvergencija se tako odnosi na društvene i kulturne prirode, koji se pokreće pitanje formiranja globalnog sela i rizik za homogenizaciju kulture u e-informacijskom društvu.

Keywords

konvergencija; medij; publika; transformacija; tehnološke i društvene promjene

Hrčak ID:

173849

URI

https://hrcak.srce.hr/173849

Publication date:

30.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 8.206 *