Skip to the main content

Review article

UČITELJSKA IZOBRAZBA USMJERENA NA STJECANJE PROFESIONALNIH KOMPETENCIJA: SADRŽAJNI PARADIGMATSKI ZAOKRET ILI NOVO TERMINOLOŠKO RUHO KONSTITUTIVNIM SASTAVNICAMA UČITELJSKE IZOBRAZBE

Anto Prgomet ; Njemačka


Full text: croatian pdf 27.154 Kb

page 55-63

downloads: 434

cite


Abstract

Među dominantnim pojmovima (ne samo) u području učiteljske izobrazbe svakako je pojam kompetencije. Rad se bavi pitanjem jesu li današnji ustroji učiteljske izobrazbe usmjereni na stjecanje profesionalnih kompetencija novum u povijesti učiteljske izobrazbe ili su i njima okosnica klasične (sadržajne) sastavnice učiteljske izobrazbe kojima se, u duhu vremena, danas pristupa novom terminologijom. U članku se u tu svrhu analiziraju i uspoređuju aktualni standardi za učiteljsku izobrazbu u Njemačkoj kao i pristup učiteljskoj izobrazbi u početcima ustrojavanja profesionalne sveučilišne izobrazbe učitelja. Rezultati njihove analize i usporedbe pokazuju da su konstitutivne sastavnice današnjih kurikuluma učiteljske izobrazbe bile sadržajne sastavnice učiteljske izobrazbe već u povijesno prvom nacrtu sveučilišne, specifično učiteljske izobrazbe. Cilj joj je bio kao i danas kvalificirati učitelja za kompetentno obavljanje dužnosti svojstvenih učiteljskom pozivu, iako se pojmom kompetencije još nije operiralo.

Keywords

izobrazba učitelja u Njemačkoj; kurikulum učiteljske izobrazbe; profesionalne zadaće učitelja; učiteljske kompetencije

Hrčak ID:

176553

URI

https://hrcak.srce.hr/176553

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: german english

Visits: 1.709 *