Skip to the main content

Review article

Psihologija pisanja – određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Odjel za nastavničke studije Sveučilišta u Zadru


Full text: croatian pdf 520 Kb

page 125-144

downloads: 2.121

cite


Abstract

Pisanje kao stvaranje teksta vrlo je kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Zbog toga je potrebno usvojiti brojne strategije i tehnike pisanja te razviti samoregulaciju pisanja. Djeca najprije usvajaju grafomotoričku komponentu pisanja, ali se vrlo rano javlja i potreba i motivacija za pisanje kao stvaranje teksta. U usvajanju pismenog izražavanja vrlo važnu ulogu imaju roditelji, odgojitelji, a ponajviše nastavnici koji su u poučavanju pisanja najučinkovitiji ukoliko koriste interakcijski pristup. Zadatak nastavnika je razviti samoregulaciju procesa pisanja, a model koji najbolje to objašnjava je socijalno-kognitivni model pisanja Zimmermana i Risenberga (1997). U radu je dat presjek dominantnih načina istraživanja procesa istvaralačkog pisanja te osvrt na esejsko ispitivanje. Aktualizirana je recentna tema pisanja rukom nasuprot pisanju suvremenim tehnologijama koja je jako važna kako fundamentalno za kognitivni
i jezični razvoj djece, tako i za obrazovnu praksu poučavanja pisanja.

Keywords

pisanje i pismeno izražavanje; samoregulacija pisanja; metode istraživanja pisanja; esejsko ispitivanje; pisanje rukom i suvremenim tehnologijama

Hrčak ID:

177227

URI

https://hrcak.srce.hr/177227

Publication date:

15.1.2016.

Visits: 3.911 *