Skip to the main content

Original scientific paper

Izazovi kojima su pedagozi izloženi u savjetodavnom radu - globalizacijski kontekst i (anti)vrijednosti

Sofija Vrcelj ; Faculty of Humanities and Social Sciences Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 260 Kb

page 74-74

downloads: 662

cite

Full text: croatian pdf 260 Kb

page 59-73

downloads: 707

cite


Abstract

Rad je posvećen analizi suvremenih fenomena pod kojima podrazumijevamo mobilnu telefoniju, društvene mreže, brendiranje mladosti, ljepote, zdravlja i sreće kroz estetizaciju tijela te drugih (anti)vrijednosti globalizacijskog konteksta i njihovih utjecaja na mlade koji značajno redefiniraju savjetodavni rad u školama. Kroz tu prizmu, globalizacija je nametnula potrebu pripremanja savjetnika (pedagoga) za rad s vrlo različitom školskom populacijom te traženje najboljeg pristupa u kompleksnom spoju suodnosa suvremenih zbivanja, mladih, odgojno-obrazovnih institucija i dinamičnog okruženja. Promišljanja novih koncepata savjetodavnog rada zahtjeva holistički pristup, posebno stoga što su pedagozi (i školski savjetnici) jedinstveno pozicionirani s obzirom na to da imaju potpuniju sliku životnih okolnosti učenika te njihovih izazova i potreba. Ovakav pristup pedagozima, odnosno savjetodavnom radu kojeg nazivaju pedagogijom životnog puta, kristalizira stavove o promjeni obrazovnih politika i promjenama u obrazovanju pedagoga kako bi oni savjetodavnim radom mogli odgovoriti na izazove globalizacijskog konteksta.

Keywords

brendiranje mladosti; društvene mreže; karijera; kultura konzumerizma; mobilna telefonija; balkanizacija

Hrčak ID:

177320

URI

https://hrcak.srce.hr/177320

Publication date:

10.2.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.758 *