Review article
Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi
Blaženka Bačlija Sušić
orcid.org/0000-0002-0984-765X
; Elly Bašic Music College, Zagreb, Croatia
Abstract
U radu se želi ukazati na važnost poticanja optimalnih iskustava prema teoriji Michaela Csikszentmihalyija (2006) te doživaljaja vrhunskih iskustava i samoaktualizacije pojedinca prema istoimenoj teoriji Abrahama Maslowa (1963) u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na značajnu ulogu glazbe kreativnosti, odnosno stvaralaštva u djetetovom cjelovitom razvoju, cilj je rada ukazati na važnost poticanja ovih fenomena u glazbenoj naobrazbi od djetetovih prvih susreta s glazbom i instrumentom. Kao jedan od temeljnih metodičkih postupaka koji vodi navedenu cilju, ističe se djetetov stvaralački izraz putem improvizacije. U radu se prikazuje djetetov istinski doživljaj zvuka i glazbe uz pomoć spontane improvizacije u glazbeno pedagoškom konceptu Funkcionalne muzičke pedagogije Elly Bašić. Zaključeno je da su cjelovitost ličnosti, kreativnost odnosno stvaralaštvo, sloboda i spontanost, djetetov aktivni doživljaj materije te ljubav prema glazbi značajni čimbenici poticanja djetetova stvaralačkog izraza što ističe humanistička i pozitivna psihologija te glazbeno-pedagoški koncept Funkcionalne muzičke pedagogije. Djetetov doživljaj glazbe i zvuka kao rezultat stvaralačkog izraza putem spontane improvizacije potiče doživljaj vrhunskih i optimalnih iskustava te samoaktulizaciju pojedinca u glazbenoj naobrazbi. Doživljaj takvih iskustava razvija u djetetu osjećaj sreće i vrijednosti te ljubavi prema glazbi što nadalje potiče djetetov interes i motivaciju za glazbu.
Keywords
Csikszentmihalyi; djetetov stvaralački izraz kroz glazbu; Elly Bašić; Funkcionalna muzička pedagogija; Maslow
Hrčak ID:
177322
URI
Publication date:
10.2.2016.
Visits: 4.173 *