Skip to the main content

Review article

Pedagoški aspekti prevencije ovisnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi

Edita Slunjski ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ante Kolak ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 282 Kb

page 137-148

downloads: 717

cite

Full text: english pdf 282 Kb

page 149-149

downloads: 682

cite


Abstract

Pedagoški diskurs u području prevencije ovisničkog ponašanja usmjeren je k poticanju razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivnog identiteta djeteta. Te se kvalitete smatraju «prvom zonom obrane» djeteta od različitih nepovoljnih utjecaja i mogućim oblikom prevencije autoagresivnih i socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja. Takvo stajalište odražava shvaćanje djeteta kao racionalne i razborite osobe koja je u stanju reflektirati o svojem iskustvu i ponašanju te iziskuje odgoj temeljen na kvalitetnim odnosima i uvažavajućoj, recipročnoj komunikaciji. Riječ je o odgoju koji se distancira od prisiljavanja i bilo koje vrste pokoravanja djece, a oslanja na osnaživanje samoregulacijskih potencijala i autonomije djece. Za to je potrebna pretvorba odgojno-obrazovne ustanove u mjesto humanog i demokratičnog življenja, odgoja i učenja, što najčešće iziskuje kompleksnu promjenu na razini njezine cjelokupne kulture.

Keywords

odgojno-obrazovna ustanova; pedagogija samoregulacije; prevencija ovisnosti; samopoštovanje

Hrčak ID:

177327

URI

https://hrcak.srce.hr/177327

Publication date:

10.2.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.921 *