Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Pedagoški aspekti prevencije ovisnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi

Edita Slunjski ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ante Kolak ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 137-148

preuzimanja: 717

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 282 Kb

str. 149-149

preuzimanja: 682

citiraj


Sažetak

Pedagoški diskurs u području prevencije ovisničkog ponašanja usmjeren je k poticanju razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivnog identiteta djeteta. Te se kvalitete smatraju «prvom zonom obrane» djeteta od različitih nepovoljnih utjecaja i mogućim oblikom prevencije autoagresivnih i socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja. Takvo stajalište odražava shvaćanje djeteta kao racionalne i razborite osobe koja je u stanju reflektirati o svojem iskustvu i ponašanju te iziskuje odgoj temeljen na kvalitetnim odnosima i uvažavajućoj, recipročnoj komunikaciji. Riječ je o odgoju koji se distancira od prisiljavanja i bilo koje vrste pokoravanja djece, a oslanja na osnaživanje samoregulacijskih potencijala i autonomije djece. Za to je potrebna pretvorba odgojno-obrazovne ustanove u mjesto humanog i demokratičnog življenja, odgoja i učenja, što najčešće iziskuje kompleksnu promjenu na razini njezine cjelokupne kulture.

Ključne riječi

odgojno-obrazovna ustanova; pedagogija samoregulacije; prevencija ovisnosti; samopoštovanje

Hrčak ID:

177327

URI

https://hrcak.srce.hr/177327

Datum izdavanja:

10.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.921 *