Skip to the main content

Original scientific paper

Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom

Ina Reić Ercegovac orcid id orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Faculty of Humanities and Social Sciences Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 356 Kb

page 251-271

downloads: 2.808

cite

Full text: english pdf 356 Kb

page 272-272

downloads: 490

cite


Abstract

Cilj ovoga rada je istražiti učestalost doživljavanja nekih oblika nasilnih ponašanja od školskih vršnjaka s obzirom na dob i spol te ispitati povezanost između učestalosti doživljavanja nasilja, školskog uspjeha te nekih elemenata razrednog ozračja. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilno ponašanje te da je verbalno nasilje najčešći oblik doživljenog nasilja. Sudjelovalo je ukupno 400 sudionika, 195 učenika i 205 učenica viših razreda OŠ, a primijenjen je instrument kojim su prikupljeni opći podatci, podatci o učestalosti doživljavanja nasilja te podatci o osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Rezultati su uglavnom potvrdili polazne hipoteze. Pokazalo se da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilna ponašanja, da su verbalni oblici nasilja najčešći, da je učestalost doživljenog nasilja procijenjena najvišom u završnom razredu osnovne škole te da postoji značajna povezanost između doživljenog nasilnog ponašanja, uspjeha u školi i osjetljivosti na nasilje u razrednom ozračju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju te su naglašene implikacije za školski rad.

Keywords

doživljena nasilna ponašanja; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh; učenici osnovne škole

Hrčak ID:

177992

URI

https://hrcak.srce.hr/177992

Publication date:

16.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 6.042 *