Skip to the main content

Preliminary communication

Kompetencije učitelja i polazak djeteta u osnovnu školu u svjetlu nove kurikularne reforme

Ida Somolanji Tokić orcid id orcid.org/0000-0002-0566-2260 ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 263 Kb

page 423-439

downloads: 710

cite

Full text: english pdf 263 Kb

page 440-440

downloads: 628

cite


Abstract

Pedagogija početak formalnog školovanja prepoznaje kao značajan trenutak djetetova života koje je razvojno izrazito bitno, a ujedno i jedno od stresnijih u djetinjstvu. Polasku u osnovnu školu može se pristupiti kroz različito shvaćanje djeteta što je dovelo do nedostatka konsenzusa i temeljnog razumijevanja procesa polaska. U Republici Hrvatskoj nova kurikularna reforma kao jedan od svojih bitnijih reformskih postupaka uzima snižavanje dobne granice za polazak djeteta u osnovnu školu. U ovom radu prezentirat će se osnovne teorijske postavke o procesu polaska u osnovnu školu te će se istaknuti uloga visokoškolskih ustanova u rješavanju problema i izazova koji stoje pred hrvatskim obrazovnim sustavnom prihvaćanjem snižavanja dobne granice djeteta za polazak u osnovnu školu. Analizom sadržaja učiteljskih studijskih programa u Republici Hrvatskoj ukazalo se na potrebu usklađivanja studijskih programa s potrebama budućih učitelja za kvalitetan rad s djecom predškolske, odnosno rane školske dobi.

Keywords

analiza sadržaja; dob djeteta; proces polaska u osnovnu školu; učiteljski studijski programi

Hrčak ID:

178100

URI

https://hrcak.srce.hr/178100

Publication date:

22.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.570 *