Skip to the main content

Review article

Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća

Tomislav Košta ; Department of Teachers and Preschool Teachers Education, University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 262 Kb

page 459-473

downloads: 677

cite

Full text: english pdf 262 Kb

page 474-474

downloads: 165

cite


Abstract

Predstavljanje razvoja nastave Pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske započinjemo razdobljem koje obilježava bujanje narodne svijesti i težnje manjih naroda za samostalnošću koja dovodi do uvođenja hrvatskog jezika u škole. Uporabom narodnog jezika u škole uvedena je i glazba kao obvezan predmet pod nazivom Pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. Glazbeni pedagozi, učitelji i drugi autori glazbeno-pedagoške literature pod utjecanjem su nacionalnih pokreta prepoznali važnost narodne pjesme za nastavu pjevanja, i ne samo kao instrument pri nacionalnom odgoju, već kao važan didaktičko sredstvo za ispunjenje glazbenih, odgojnih i estetskih ciljeva pjevanja. Ovo je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojemu su doneseni važni školski zakoni koji postavljaju temelje nacionalnog školstva. Značajni doprinos razvoju glazbene pedagogije dali su Franjo Kuhač i Vjenceslav Novak koji su među prvima promišljali o metodici rada u nastavi Pjevanja i time postavljaju temelje razvoja glazbeno-pedagoške misli u Hrvatskoj.

Keywords

Franjo Kuhač; narodna pjesma; pjevanje; razvoj glazbene pedagogije; školsko zakonodavstvo; Vjenceslav Novak

Hrčak ID:

178106

URI

https://hrcak.srce.hr/178106

Publication date:

22.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.581 *