Skip to the main content

Professional paper

HRVATSKA PROZODIJA U NASTAVI

Maja Glušac orcid id orcid.org/0000-0002-9134-2115 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayer u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 523 Kb

page 513-528

downloads: 1.572

cite


Abstract

U radu se propituje obrada hrvatskoga naglasnog sustava u srednjoškolskome obrazovanju. Analiziranjem udžbenika hrvatskoga jezika i anketiranjem srednjoškolskih gimnazijskih profesora i profesora strukovnih škola dobiveni su podatci o načinu obrade naglasnoga sustava u različitim usmjerenjima, o problemima s obradom naglasnoga sustava te o zastupljenosti pojedinih sadržaja u nastavi s osobitim osvrtom na odmake od naglasne norme – koji nisu obvezan nastavni
sadržaj. Razlike u pristupu naglasnomu sustavu s obzirom na srednjoškolsko usmjerenje potvrđuju se i anketiranjem bivših učenika gimnazija i strukovnih škola, kao i testovima znanja. Radom se potvrđuje i činjenica kako je zainteresiranost (i profesora i učenika) za učenje i usvajanje toga gradiva vrlo slaba što naposljetku potvrđuje i tvrdnju da standardni naglasak ne konotira prestiž, viši status i jezičnu
kompetenciju.


Keywords

hrvatska prozodija; naglasna norma; odmaci od naglasne norme; poučavanje naglasnoga sustava

Hrčak ID:

178253

URI

https://hrcak.srce.hr/178253

Publication date:

30.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.908 *