Review article
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?
Petra Polić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 252 Kb
page 149-160
downloads: 1.110
cite
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 149-160. Available at: https://hrcak.srce.hr/178846 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):149-160. Available from: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 149-160, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178846. [Accessed: 28 November 2024]
Full text: english pdf 115 Kb
page 161-161
downloads: 209
cite
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 149-160. Available at: https://hrcak.srce.hr/178846 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):149-160. Available from: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 149-160, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178846. [Accessed: 28 November 2024]
Full text: german pdf 115 Kb
page 162-162
downloads: 172
cite
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Accessed 28 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 149-160. Available at: https://hrcak.srce.hr/178846 (Accessed 28 November 2024)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 November 28];12(1-2):149-160. Available from: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 149-160, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/178846. [Accessed: 28 November 2024]
Abstract
U fokusu je rada odnos između potreba i prava djece iz pedagogijske perspektive. Cilj je razmotriti u čemu se sastoji pedagogijski pristup i koji su razlozi za njegovim promišljanjem. Polazi se od dvaju diskursa o djeci koji predstavljaju različite pristupe razumijevanju „djetetove dobrobiti” i „najboljeg interesa djeteta”, to su diskurs potreba i diskurs prava, a prepoznaju se u suvremenim znanstvenim pristupima psihologije i sociologije djetinjstva. Osnovna je ideja rada da je odnos potreba i prava (pasivnosti i aktivnosti, zaštite i participacije) iz pedagogijske perspektive plauzibilno promatrati kroz integraciju dvaju diskursa o djeci, nasuprot isključivim pristupima koji ističu prava, odnosno potrebe. U radu se opisuju diskursi potreba i prava s osvrtom na mjesto koje imaju u suvremenim raspravama u znanosti i u Konvenciji o pravima djeteta te se navode prigovori koji su im upućeni. Nakon konstatiranja pretežite isključivosti diskursa razmatra se pedagogijski pristup odnosu potreba i prava. Tvrdi se da on pretpostavlja defniranje ključnih koncepata – potreba i prava – iz perspektive odgoja te da ga je plauzibilno utemeljiti na integraciji diskursa. Teorijsko utemeljenje integracije diskursa pronalazi se u nekim postavkama duhovnoznanstvene pedagogije. Konačno, pokušaj pozicioniranja pedagogije kao znanosti u ovom problemu može doprinijeti razvoju pedagogijskog pristupa drugim fenomenima unutar istraživanja djetinjstva što bi rezultiralo prepoznatljivim doprinosom njegovu razumijevanju.
Keywords
potrebe djece; prava djece; odnos zaštite i participacije; djetinjstvo; pedagogija djetinjstva; pedagogijski pristup
Hrčak ID:
178846
URI
https://hrcak.srce.hr/178846
Publication date:
6.11.2015.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.795
*