Skip to the main content

Review article

Interkulturalna osjetljivost i tolerancija adolescenata u promjenjivom svijetu

Petar Smontara ; Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Samobor, Hrvatska


Full text: english pdf 24.929 Kb

page 157-164

downloads: 473

cite


Abstract

Članak predočava sadržaje vezane uz kulturalno prikladnu pedagogiju adolescenata u raznolikom i promjenjivom svijetu. Autor elaborira utjecaje koji dovode do raskoraka između političkih principa, socijalnih vrijednosti, privatnih uvjerenja i moralnih normi, na primjerima etničkih sukoba i seksualnog nasilja europske pluralističke demokracije. Potom predstavlja i uspoređuje rezultate brojnih istraživanja koji govore o važnosti interkulturalnog odgoja i obrazovanja i razvoja interkulturalnih kompetencija, a predstavljaju neprekidan razvoj i razumijevanje veza među kulturama. To podrazumijeva razumijevanje i prihvaćanje karakterističnih uvjerenja i ponašanja specifičnih društvenih skupina unutar pluralističkog društva koje se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, rasu, etničku pripadnost, religiju, fizičke i/ili mentalne sposobnost, spol i/ili spolnu orijentaciju. Interkulturalni su sadržaji, kao i tolerancija, sastavni dio Hrvatskog nacionalnog kurikuluma koji je otvoren, demokratičan i inkluzivan. U zaključku autor ističe implikacije interkulturalnog odgoja i obrazovanja za razvoj školskog kurikuluma i objašnjava zašto je važno razumjeti širok spektar novih izazova s kojima se djeca i adolescenti suočavaju u modernom društvu koje se vrtoglavo mijenja na globalnoj razini.

Keywords

adolescencija; kulturni identitet; diskriminacija; interkulturalna pedagogija; tolerancija

Hrčak ID:

179034

URI

https://hrcak.srce.hr/179034

Publication date:

1.12.2016.

Article data in other languages: german english

Visits: 1.799 *