Review article
ARHIVSKA PEDAGOGIJA KAO POTICAJ ZAJEDNIČKOG RADA ARHIVA I ŠKOLA
Darija Hofgräff
; Hrvatski državni arhiv, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Arhivi kao javne, baštinske, kulturne i informacijske institucije imaju znatan, ali još uvijek nedovoljno prepoznat i iskorišten, obrazovni potencijal. Zbog toga je potrebno kontinuirano informirati sve sudionike u odgojno-obrazovnom procesu o važnosti arhiva i arhivskog gradiva što može pridonijeti učiteljima u pripremi kvalitetne nastave te pomoći učenicima da vizualnim praćenjem nastavnih sadržaja razviju vještinu povijesnog razmišljanja, što je zasigurno puno zanimljivije i kreativnije od samog učenja iz knjiga. Uspostavljanjem i održavanjem suradnje s odgojno-obrazovnim institucijama pridonijelo bi se pripremi materijala za radionice, zatim digitalizaciji i prilagodbi arhivskog gradiva potrebama nastave te poduprlo njihovo objavljivanje na mrežnim stranicama arhiva. Osim toga, izradom elektroničkih materijala na temelju arhivskog gradiva te uputa na koji način proučavati i interpretirati arhivsko gradivo, dodatno bi se unaprijedila informacijska pismenost kod učenika. Ujedno bi to bio vrijedan poticaj arhivskoj struci da sustavno pristupiti razvoju pedagoškog segmenta arhivske djelatnosti.
Keywords
obrazovni potencijal arhiva; arhivska pedagogija; kurikulum nastave povijesti; izvanučionička nastva; interdisciplinarana suradnja; informacijska pismenost; digitalizacija gradiva
Hrčak ID:
179042
URI
Publication date:
1.12.2016.
Visits: 2.312 *