Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/sp31107

Modernistička tradicija u djelima Hedda Gabler i Kada se mi mrtvi probudimo Henrika Ibsena

Nemanja Vujičić orcid id orcid.org/0000-0003-1400-550X ; Maksima Gorkog 2/18, RS–18000 Niš


Full text: croatian pdf 428 Kb

page 105-115

downloads: 519

cite

Full text: english pdf 428 Kb

page 105-115

downloads: 574

cite

Full text: french pdf 428 Kb

page 105-115

downloads: 377

cite

Full text: german pdf 428 Kb

page 105-115

downloads: 1.333

cite


Abstract

Cilj je rada pokazati da Ibsenove drame Hedda Gabler i Kada se mi mrtvi probudimo općenito podržavaju modernističku ideologiju, kao što su to sumirali Lionel Trilling u eseju »On the Teaching of Modern Literature« te Toril moi u knjizi Henrik Ibsen and the Birth of Modernism: Art, Theater, Philosophy. Trilling određuje temu modernističke literature kao »prepirku s kulturom«, koristeći kao referencu Nietzscheov nauk da je estetika, a ne etika, primarna čovjekova metafizička aktivnost, s fokusom na »primitivne« i umjetničke dionizijske strasti, koje to razdoblje priznaje kao ljudima urođene. Moijeva studija, s druge strane, razmatra »estetički idealizam« 18. i 19. stoljeća, za kojeg se čini da obezvređuje taj dio čovjeka. Imajući ovaj teorijski okvir u vidu, možemo tvrditi da Ibsen najavljuje modernističko doba koje raskida s idealističkom tradicijom 19. stoljeća.

Keywords

Henrik Ibsen; modernizam; estetički idealizam; prijepor s kulturom; dualizam Apolon–Dioniz

Hrčak ID:

179903

URI

https://hrcak.srce.hr/179903

Publication date:

5.9.2016.

Article data in other languages: english french german

Visits: 4.189 *